tisdag 22 december 2009

snart dags för start

Så har det äntligen blivit jullov och sen är det är bara jul och nyår kvar. Därefter tror jag att jag ska kunna komma igång. Jag har ju redan tjuvstartat lite med offset-tabeller men stickpassaren var kanske inte den mest tillförlitliga, så det är nog bara att göra om igen. Jag har nu införskaffat en ny stickpassare på Nautiska Kompaniet inne i stan och känner mig alltså redo om det inte hade varit för julen som ska klaras av först.

Förra gången jag byggde en ribb och duk-kajak, utgick jag från en ritning av Harvey Golden samt en bygghandbok av Christopher Cunningham. Den var väl detaljerad upplevde jag, men kommer säkert till pass den här gången också, men jag tror nog att jag bygger mer efter eget huvud den här gången. Dessutom har jag ju tillgång till en uppmätning som ger alla de uppgifter som jag kan tänkas behöva veta. Sittbrunnens storlek och höjd på masik och var masik och isserfik ska sitta för att passa min dotter under några år är dock inte helt självklart. Nu ät det nog läggdags så jag får ge mig till tåls några dagar till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar