fredag 11 december 2009

Den nya kajaken

Det är nu dags för nästa kajak och jag har snöat in på "Kayaks of Greenland", av Harvey Golden. Vill man göra en replika så är detta en god källa att ösa ur. Svårighetan är att veta vad man vill ha, men om en kajak duger åt Brian Schulz på Cape Falcon Kayak, kan den duga åt mig också. Det kommer alltså att bli hans favoritreplika-kajak som har de mått och den skrovform som jag tänkt mig ungefär. Så här ser den ut i Brians tappning, men min dotter vill dock ha den grön.






Jag är rätt såld på östgrönländska kajaker, men det är ju inte jag utan min dotter som ska ha den. Dessutom kommer den att paddlas med utriggare i alla fall, så egenskaperna är kanske inte avgörande. Men det skadar ju inte om kajaken är riktigt snygg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar